About یبوست نوزاد دو ماهه

Wiki Article

عادت های بد در اجابت مزاج ( عجله برای سریع بیرون آمدن و … )

اورلیستات : اورلیستات (زنیکال) دارویی است که در درجه اول برای کاهش وزن استفاده می‌شود. با مسدود کردن مسیر فعالیت آنزیم‌های موظف به هضم چربی در روده در کاهش وزن اثر می‌گذارد.

چمباتمه زدن : یکی از راهکار های خانگی درمان یبوست چمباتمه زدن در دستشویی است که به تحریک روده  و خروج مدفوع کمک می کند.

بیماری شقاق مقعدی یک شکاف یا ترک باریک در پوست دیواره ی مقعد و مخاط اطراف آن است که در نیمه ی تحتانی مقعد رخ می دهد. از آنجایی که در این قسمت تمرکز گیرنده های عصبی بسیار بالاست در صورت بروز هر نوع از هم گسیختگی بافتی و آسیب می تواند درد بسیار زیادی به وجود بیاید که گاهی خارج از تحمل فرد است.

تعریف یبوست مزمن در افراد مختلف متفاوت است. برای برخی از افراد، یبوست مزمن به معنای اجابت مزاج نادر به مدت چند هفته است. برای دیگران، یبوست مزمن به معنای زور زدن یا مشکل در دفع مدفوع است. به عنوان مثال، بسیاری یبوست مزمن را به عنوان احساس نیاز به اجابت مزاج توصیف می کنند، اما مهم نیست چقدر منتظر باشید، این اتفاق نمی افتد.

غذاهایی مثل لوبیا، عدس، بلغور جو دوسر، بادام، جو، بیشتر سبزیجات، و میوه های تازه و خشک سرشار از فیبر می باشند.

عضلات روده بزرگ در نهایت ضایعات را از طریق راست روده به بیرون می راند تا از بین بروند. اگر مدفوع به مدت طولانی در روده بزرگ باقی بماند، ممکن است سفت و سخت شود.

دکترفاطمه برازنده فوق تخصص گوارش و کبد برای یبوست شکم چی بخوریم بزرگسالان دریافت نوبت

اما این برداشت درستی نیست. اگر در هفته سه بار اجابت مزاج داشته باشیم و احساس خوبی داریم، به این معناست که سالم هستیم. یبوست به معنای نیاز به وارد کردن فشار بیش از حد در زمان اجابت مزاج، یا دفع مدفوع سفت یا احساس عدم دفع کامل مدفوع است.

این نکات را برای کمک به نوزادانی که در دفع مدفوع مشکل دارند، امتحان کنید:

آلرژی های غذایی، به ویژه آلرژی به بادام زمینی، در حال افزایش است. آلرژی غذایی معمولا در سنین کودکی دیده می شود، اما می تواند در هر سنی ایجاد شود. بچه‌ها معمولاً نسبت به تخم‌مرغ، شیر و سویا حساسیت دارند.

بسیاری از آزمون‌های تشخیصی می‌تواند برای ارزیابی یبوست استفاده شود. اغلب بیماران تنها به چند آزمایش اساسی نیاز دارند و آزمون‌های تخصصی‌تر برای افرادی است که یبوست شدید داشته و یا مشکل آنها به درمان پاسخ نمی‌دهد. تست‌های مورد استفاده برای این افراد بدین شرح است:

نداشتن فعالیت جسمی و بی‌تحرکی طولانی مدت (دراز کشیدن یا نشستن طولانی)

پزشک شما همچنین ممکن است توصیه کند که مصرف برخی از داروهایی که ممکن است باعث یبوست شوند را متوقف کنید.

Report this wiki page